Co to jest skaling?

Co to jest piaskowanie zębów?
Czerwone wino ma najwyższą efektywność w eliminowaniu bakterii jamy ustnej?

Co to jest skaling?

skalingSkaling to zabieg polegający na usunięciu złogów nazębnych, czyli potocznie mówiąc kamienia nazębnego.

Nagromadzenie złogów nazębnych jest bardzo szkodliwe dla zdrowia naszej jamy ustnej oraz CAŁEGO organizmu.
Jest on bowiem siedliskiem wielu niebezpiecznych rodzajów bakterii.

Zabieg jest praktycznie bezbolesny. Wyjątek mogą stanowić przypadki, w których obecny jest stan zapalny tkanek otaczających ząb, co może spowodować uczucie bólu.
Wówczas podawane jest miejscowe znieczulenie.

Skaling wykonywany jest przy użyciu instrumentów ręcznych, tzw. kiret lub urządzeń ultradźwiękowych.

Ultradźwięki przekazywane są na specjalne końcówki służące do usuwanie złogów. Końcówki te drgając z dużą częstotliwością powodują rozbijanie kamienia nazębnego.

Po zabiegu skalingu powierzchnie zębów są polerowane przy użyciu szczoteczek, gumek oraz specjalnych past, co czyni powierzchnię zębów gładką, a to przeciwdziała ponownemu przyklejaniu się osadu-bakterii.

Doskonałym uzupełnieniem skalingu jest zabieg piaskowania zębów (o którym więcej napiszę w następnym artykule).

Tylko regularne usuwanie złogów nazębnych i właściwa higiena jamy ustnej uchroni nas przed chorobami dziąseł, rozchwianiem się zębów czy nawet w ostateczności ich utratą.

Pamiętajmy, że zdrowe zęby to zęby bez kamienia i osadu.

dr n. med. Anna Maria Kowalska-Baron