Parę cennych odpowiedzi na wybrane pytania

Anatomia układu żucia
Po co leczyć ząb kanałowo (czyli endodontycznie)? Czy nie prościej jest usunąć ząb?

Parę cennych odpowiedzi na wybrane pytania

W kolejnych artykułach opiszę zaburzenia stawów skroniowo – żuchwowych oraz całego układu ruchowego narządu żucia, których konsekwencją są poważne zaburzenia ogólnoustrojowe.

Przybliżę Państwu odpowiedzi na następujące pytania:

• Z czego wynikają zaburzenia w stawie?
  • Jakie są objawy miejscowe zaburzeń w stawie skroniowo-żuchwowym?
  • Jakie mogą być powikłania w obrębie poszczególnych części ciała?
  • Jak można zapobiegać dysfunkcjom i jak je leczyć?

Do napisania tego artykułu zainspirowało mnie kilka powodów.

Jednym z nich jest wpis Czytelnika naszego facebooka, który odniósł się do naszych artykułów.

Innym powodem jest dynamicznie wzrastająca liczba chorych Pacjentów z bólowym zespołem układu żucia i układu ruchowego.

Naukowcy tłumaczą ten fakt wpływem stresu cywilizacyjnego, większym „pędem życia”.

Do mojego gabinetu zgłaszają się Pacjenci z poważnymi i silnymi dolegliwościami w obrębie stawów skroniowo – żuchwowych, które powikłane są występowaniem zaburzeń w innych partiach układu ruchowego, słuchowego, czuciowego i innych.

Pacjenci ci z reguły „spacerują” od specjalisty do specjalisty i bezskutecznie szukają pomocy.

A przyczyna może być tak prozaiczna…… a mianowicie jeden usunięty ząb, jedno nieprawidłowo założone i niedopasowane w zwarciu wypełnienie w zębie, nieprawidłowo wykonane uzupełnienia protetyczne, itd.

dr n. med. Anna Maria Kowalska-Baron

Komentarze są wyłączone.