Dlaczego tak ważne są systematyczne zabiegi higienizacyjne?

Witaj, świecie!
10 kwietnia 2016
Jakie są rodzaje flouryzacji?
11 kwietnia 2016

Dlaczego tak ważne są systematyczne zabiegi higienizacyjne?

stan zapalny dziąsełZa piękny uśmiech i zdrowie całego organizmu odpowiadają nie tylko zdrowe zęby, ale także zdrowe dziąsła. Aby zminimalizować ryzyko pojawienia się zapalenia dziąseł, czego następstwem może być zapalenie przyzębia, tzw. paradontozy, oprócz codziennej, samodzielnej, dokładnej higieny jamy ustnej należy zgłaszać się systematycznie co 6 miesięcy do gabinetu stomatologicznego celem wykonania specjalistycznego zabiegu higienizacji. Pacjenci leczeni ortodontycznie oraz pacjenci periodontologiczni powinni zgłasza się na zabiegi higienizacyjne częściej, ściśle według zaleceń lekarza prowadzącego, mniej więcej co 3 – 4 miesiące.

Nie jesteśmy wstanie samodzielnie, w warunkach domowych dokładnie doczyścić kieszeni dziąsłowych. Gromadząca się płytka nazębna w tych miejscach to „siedlisko” bakterii. Bakterie namnażają się, powodując w pierwszej kolejności stan zapalny dziąseł.

Wczesnym objawem zapalenia dziąseł jest obrzęk, delikatne krwawienie. Następnie pojawiają się głębokie kieszenie dziąsłowe, które dodatkowo utrudniają prawidłową higienę jamy ustnej, co potęguje stan zapalny dziąseł. Kolejnym etapem zapalenia jest ból oraz stopniowa destrukcja kości, czego następstwem jest rozchwianie zębów.

Zapalenie przyzębia często przebiega bezobjawowo, a objawy są bardzo dyskretne.

Systematyczne profesjonalne zabiegi higienizacyjne przeprowadzane w gabinecie stomatologicznym mają wpływ na samopoczucie Pacjenta, kondycję dziąseł, ale także na leczenia zębów. Dbanie o higienę jamy ustnej przedłuża żywotność wypełnień kompozytowych, uzupełnień protetycznych, minimalizuje ryzyko stanów zapalnych w okolicy wszczepionych implantów.

Zdrowe zęby i zdrowe dziąsła, to zęby i dziąsła bez osadu, nalotu i kamienia. Pomyśl drogi Pacjencie, kiedy odwiedziłeś ostatnio gabinet stomatologiczny?

Może to już czas na wizytę u stomatologa ? Może to już czas na to aby zadbać o swoje zęby, o swoje dziąsła, czyli o SWOJE ZDROWIE.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY